reklama

S týmto sa výrobcovia drogérie asi chváliť nebudú..

Ak nechcete vyhodiť svoje výrobky, ktoré doma máte, radšej ani nečítajte tento článok.. Hovorím v ňom totiž pravdu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Vošla som do oddelenia drogérie a začala som si kontrolovať zloženia bežných výrobkov, ktoré používam. Najprv som nerozumela tým názvom, no odfotila som si etikety známych výrobkov a doma som to potom pár hodín študovala, čo jednotlivé položky znamenajú. Výsledky boli hrozné. Je normálne smutné, že ľudia si vo veľkom kupujú takéto výrobky bez toho, aby o nich aspoň niečo vedeli. Sme totižto učení, že výrobky si vyberáme podľa popularity, farby, vône a hlavne ceny. Čo je v akcii, to beriem. No častokrát sa stáva, že to najlacnejšie znamená aj najviac sajrajtov pokope, pretože sú oveľa lacné.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Odkedy som si urobila prieskum a zistila som, čo všetko tvorí daný produkt, verte či nie, už nikdy si to na seba nedám! Nikdy!

Poznali ste niekoho, kto brigádoval v zahraničí, pri balení mäsa? :) Veľa ľudí si takto privyrába. Skúste sa ich opýtať, či by si po tejto skúsenosti kúpili ešte mäso danej firmy? Väčšina sa zhodne na jednom. Nikdy. ´Keby si len videla, čo všetko sa tam pridáva, tak by si sa pozvracala.´ A presne rovnaký princíp platí aj v kozmetickom odvetví. Vlastne nie, pardón. Kozmetické výrobky nie sú až tak prísne regulované a kontrolované ako potravinársky priemysel. Výsledkom preto je, že výrobcovia si do kozmetiky dávajú čo chcú. Riadia sa zásadou, čo nie je zakázané, to je povolené v akomkoľvek množstve!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Myslíte si, že majitelia takýchto firiem používajú svoje výrobky? Nie, pretože majú dostatočne veľa vedomostí o ich zložení a presne vedia, čo nám dané látky spôsobujú za problémy.

Ale poďme k drsnejšej časti článku. Nezaoberala som sa iba kozmetikou pre nás dospelých, ale pozrela som aj na detskú kozmetiku.. A to bola pre mňa rana pod pás! Normálne by ste si mysleli, že drogéria pre deti je predsa len jemnejšia, zdravšia, čistejšia.. Ale bohužiaľ, opak je pravdou.

Ukážem vám len jednu ukážku jednej známej, možno že aj najpredávanejšej, detskej značky kozmetiky. Nebudem ju ale menovať, pretože ozaj nie je až tak podstatná značka, všetky komerčné sú si totiž podobné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

detský olej
detský olej (zdroj: Adriana Zbojek)

Takže máme tu 3 látky, ktoré tvoria detský olejček. Detský, čo znamená že je to určené malinkým detičkám.

Paraffinum liqidum, ináč povedané minerálny olej:j e to lacný vedľajší produkt nafty. Obalí kožu ako fólia a zabraňuje vylučovať toxíny z tela von.

Isopropyl Palmitate: syntetická látka, spojivo, zmäkčovadlo

Parfum, ináč povedané fragrance: toxický pre imunitný systém, môže obsahovať od 10 do 300 rôznych chemikálií, ktoré z nich nikdy neboli testované pre bezpečnosť, preto označenie na etiketách môže byť mätúce

A my sa po takýchto výrobkoch vážne čudujeme odkiaľ majú už malé deti toľko alergií, problémy s dýchaním, ekzémov, psoriáz a ja neviem aké ďalšie choroby sa ešte vo veľkom vyskytujú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Uvedomte si jednu vec, toxické látky sa cez pokožku dostávajú rovno do nášho tela, tkanív a orgánových sústav, kde potom spôsobujú zápaly a dané choroby. Je dokázané, že až 30% všetkých toxínov, ktoré máme v tele, je práve z používania kozmetiky, čistiacich, pracích a z produktov osobnej hygieny. U žien je to dokonca ešte viac, tým že chceme byť také krásne. Môžeme skonštatovať, že toto je jednoducho doba chémie!

Cieľom môjho článku je to, aby ste si uvedomili, ako veľmi sme zaslepení a ako sme ľahko ovplyvniteľní, keď nemáme správne informácie a vedomosti. Hovorí sa, že hlupákom sa najlepšie predáva. Neberte ma zle, ale tak to žiaľ je. Veľké firmy ani nechcú, aby ste boli vzdelaní a chytrí, lebo by ste ich výrobky ďalej nekupovali.

Preto som sa rozhodla napísať tento článok, viem, že mnohým z vás záleží na svojom zdraví a aj na zdraví svojej rodiny a najbližších. A tak ako ja, začnite si prosím viac všímať, čo za produkty si kupujete. Či to, čo máme na políčkach v kúpeľni nás v skutočnosti len neotravuje.

Človek je živá bytosť a preto by si mal na seba nanášať iba živé prírodné veci. Zapamätajte si prosím hlavnú zásadu zdravej prírodnej kozmetiky. ´Ak zloženie vašej kozmetiky nie je jedlé potom by ste si ju nemali nanášať ani na pokožku!´

Adriana Zbojek

Adriana Zbojek

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Mám 29 rokov a oblasť zdravia sa stala mojim životným poslaním. Verím, že ľudia sa môžu mať lepšie. Len k tomu potrebujú viac vedomostí. Som žena, ktorá si vyliečila psoriázu a preto budem šíriť vedomostí, aby sa aj iní ľudia mohli uzdraviť.http://www.facebook.com/azbojek Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéZdravie

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu