reklama

Ľudia sa menia, až keď padnú na kolená.

Vyrastala som v cukrárskej rodine. Moji starí rodičia založili cukrárenskú výrobňu a následne si otvorili aj vlastnú cukráreň. Tu začína aj môj príbeh, ktorého sila sa prejavila až po rokoch. Dostala som psoriázu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Moja mamina pokračuje v tomto smere, pretože rodinnú firmu prevzala. Viete si preto predstaviť, koľko zákuskov som jedla počas celého detstva a aj počas dospievania J Je zvláštne, že som sa ich ale nikdy neprejedla. Stále ich milujem a bola by som schopná zjesť celú tácku pri jednou posedení. Moje vedomie mi to však dnes už nedovolí.

Vraví sa však, že čo máme najradšej, to nás zabíja. A to sa mi stalo osudným.

Je úplne prirodzené, že deti jedia veľa sladkosti, však? Je normálne, že ráno vstanú a hneď na raňajky si dajú kakao s chlebom a kopou nutely. Ja som to milovala. Po výdatných raňajkách ma odmenili a mohla som zjesť nejaký keksík alebo si vziať cukríky, zjedla som predsa poctivo celé raňajky a to sa nestáva často, však? A všetci dobre vieme, že deti musíme odmeňovať.. Sladkosti až po jedle! Celé doobedie som dodržiavala aj pitný režim. Pila som to čo mi chutilo najviac, vodu so sirupom, respektíve sirup s trochou vody, džúsy plné vitamínov a minerálov, z ktorých budem zdravá a silná! Nasleduje chutný varený obedík J a hneď po ňom nasleduje ešte dezert. Dezert je predsa neodmysliteľnou súčasťou dobrého rodinného obeda! Každý z nás si stále necháva malý kúsok miesta v žalúdku na tento skvost! Koniec obeda. Konečne! Už nevládzem, ale trochou vody to musím ešte zapiť. Alebo prečo nedať telu ešte trochu alkoholu, nech nám je hej. A čo nasleduje potom? Hodina ticha.. Každý z členov rodiny sa nejakým spôsobom dostane na pohodlné miesto v dome, kde si chce nerušene schrúpnuť. A takto vyzeráme až do večera, kým nezaľahneme na gauč, kde sa končí náš deň.. Ráno sa zobudíme a všetko ide presne dookola ako posledné dni..

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A ja som sa vážne čudovala, prečo práve ja som sa stala obeťou psoriázy?!

Do čerta! Keby som to mohla vidieť skôr.. Keby som bola zázračne dieťa, ktoré si uvedomuje, že tie sladkostí, čokolády, také veľké množstvo potešenia a sladkých nápojov sa na mne raz odzrkadlí.. Keby mi to rodičia vedeli správne vysvetliť, že keď to budem jesť, budem chorá..

Keby som vtedy videla svoju budúcnosť a celé tie roky, ktoré sa budem liečiť.. Keby bolo keby, boli by sme dávno v nebi.. Škoda.

Niekto z vás si povie, aká som múdra. Že? Veď toľko detí konzumuje sladkostí, džúsiky, mliečne výrobky a rôzne pochutiny a nič im nie je. Nie, nie je. Zatiaľ. Ale ako sa cítite vy? Cítite sa zdravý? A čo jete vy? Viete čo je sranda? Že to čo jeme a pijeme by sme veľakrát nedali ani nášmu psovi.. Ale my si na to ešte pochutnávame..

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ja vám napíšem čo som zmenila a nech mi nikto z vás nehovorí, že je to príliš ťažké, že sa to nedá. Že ja by som chcela žiť zdravie, ale moja rodina, môj manžel, moja babka, moje deti, môj lekár, moja mačka... Ja by som chcela, ALE.. Žiadne ´ale´ neexistuje. Je len Buď Alebo. Buď sa budete riadiť zásadami zdravého životného štýlu alebo sa na to vykašlite, ale nikomu nerozprávajte ako zle vám je a ako zle sa cítite. Nemáte totižto na to právo.

Skôr som si myslela, že moje zdravotné problémy sa vyriešia tým, že prestanem jesť slané a sladké veci. To je všetko. No žiaľ nebolo to tak. Ja som potrebovala najprv spoznať samu seba, potrebovala som začať počúvať svoje telo, všímať si reč tela a pozorovať čo moje telo potrebuje.. Najprv je to preto o poznaní.. Viete, v prvom rade je myšlienka, tak nasleduje slovo a to všetko sa zakončí činom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zdravie je ucelený systém, v ktorom každý pilier a princíp má svoje čestné miesto. 

systém zdravia
systém zdravia (zdroj: Ján Zbojek z knihy Šlabikár zdravia)

STRAVA je prvým dôležitým pilierom. Každý z nás je originálny, jedinečný a preto potrebujeme stravovací režim, ktorý si ušijeme na mieru. Stravu veľa ľudí vníma len ako zážitok, potešenie.. A väčšinou na našich tanieroch prevažuje varená strava, množstvo pochutín, sladkostí a dochucovadiel. Ale strava tu predsa nie je na to, aby sme sa do plna najedli a potom si museli na hodinku ľahnúť, pretože sa nevieme ani pohnúť. NIE! Strava je tu jednoducho na to, aby sme mali dostatok energie, aby sme mohli pracovať, realizovať sa, tvoriť.. Človek je TVOR, má tvoriť! Keď ale netvorí, stáva sa z neho NETVOR. Preto by sme mali jesť oveľa viac surovej stravy. Ovocie, zeleniny, semená a byliny. Preto máme jesť! Strava je tu na to, aby ste sa cítili vitálne a mali množstvo energie na všetky činnosti, ktoré potrebujete. Preto základným pravidlom je vymeniť pomer varenej a surovej stravy.. Ideálny pomer je 70% surovej stravy a len 30% varenej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

VODA tvorí okolo 65% našej telesnej hmotnosti a dáva nám život. Čistá voda udržiava naše telesné bunky pri živote, pretože zabraňuje ich vysychaniu a vyplavuje z nich nečistoty. Je veľmi dôležitá pre dobré zdravie a dlhý život. Ale žiaľ, vodu máme zadarmo. A to, čo máme zadarmo, si často nevážime. Preto chodievame radšej do supermarketov a nakupuje drahé, nezdravé a zdraviu škodlivé minerálne vody a sladené nápoje, ktoré nám akurát zanášajú organizmus..

POHYB tvorí neoddeliteľnú súčasť našich životov. Tým najjednoduchším a najlepším športom je obyčajná chôdza. Nemusíme platiť drahé fitness centrá, osobných trénerov a kurzy na spálenie tukov. Už len tým, že začnete viac chodiť, urobíte pre svoje zdravie veľa.

Štvrtým pilierom zdravia sú KÚPELE a vodné procedúry. Voda má jednoducho pre telo očistný a ozdravovací účinok, pretože cez póry dokáže vyplaviť z tela von škodlivé toxíny. Už starí Rimania vedeli aké majú kúpele blahodarné účinky pre telo. Nie sú len pre starých a chorých ľudí, práve naopak, mali by sme začať vyhľadávať takéto pobyty preventívne počas celého života..

A posledným pilierom je ODPOČINOK. Ľudia v dnešnej dobe zabudli na oddych. Koľko ľudí končí na cintoríne len kvôli tomu, že si mysleli, že sú v práci nenahraditeľní? Začnite viac chodievať do prírode a hľadať si miesta, kde sa cítite byť šťastní a uvoľnení, lebo len tak načerpáte nový príliv energie, ktorí tak potrebujete..

Toto sú základné piliere zdravia. Nemôžeme si z toho vybrať iba to čo nám vyhovuje, lebo to nebude fungovať. Je to ucelený, komplexný systém, ktorý funguje vcelku. Ak by sme ale odteraz začali dokonale žiť podľa týchto pilierov, bude nám lepšie, áno. Mne sa uľavilo veľmi.. Videla som prvé zmeny na mojom tele. Ale nedokázali by sme sa úplne vyliečiť. Preto sú neoddeliteľnou súčasťou zdravia aj princípy uzdravenia.

Prvým je očista. Človek sa potrebuje očistiť od všetkých nánosov, ktoré má v tele. Potrebujeme sa očistiť bunečne, ale zároveň si potrebujeme spraviť aj tzv. hrubú očistu, ako to ja volám J očista čriev, očista tela od parazitov, očista žlčníka, pečene a pod. O tom budem hlbšie písať v mojom ďalšom blogu. Toto bol krok, ktorý mi skutočne pomohol. Keď som prešla zmenou životného štýlu a očistila som si telo, vtedy prišli prvé výrazne výsledky! Moja psoriáza zmizla! Mala som krásnu zdravú pokožku.. A zvládla som to sama, len s pomocou vedomostí, ktoré som nadobudla. A toto sa vie naučiť každý jeden z vás! Ako vždy tvrdím, telo je síce zložitý systém, ale jeho údržba je jednoduchá.

Dodnes sa o seba starám a nezabúdam na to, aké problémy som mala. Samotná očista tela však nie je všetko, pretože po nej nasleduje ešte doplnenie vitamínov a minerálov, ktoré telo potrebuje a samozrejme nemôžeme zabúdať ani na celkové udržiavanie organizmu ako celku.

Dnes som mladá spokojná žena, ktorá píše tieto blogy, aby som sa prostredníctvom nich s vami podelila o to čo viem. To je všetko. Uzdravila som sa, áno, zmenila som svoj život a cítim sa omnoho lepšie! Chcete zmenu aj vy? Chcete sa mať lepšie? Tak začnite konať! Nezabudnite, že samo sa nikdy nič nezmení..

Čo myslíte, nestojí za to aspoň to skúsiť?

Adriana Zbojek

Adriana Zbojek

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Mám 29 rokov a oblasť zdravia sa stala mojim životným poslaním. Verím, že ľudia sa môžu mať lepšie. Len k tomu potrebujú viac vedomostí. Som žena, ktorá si vyliečila psoriázu a preto budem šíriť vedomostí, aby sa aj iní ľudia mohli uzdraviť.http://www.facebook.com/azbojek Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéZdravie

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu